Allmänna villkor
Glada Apan Leksaksaffär och du som kund har ett avtal om köp när du betalat din vara, steget efter att du klickat på "skicka order” i kassan. En automatisk orderbekräftelse skickas till dig per mejl efter att du betalat via betalkort, din internetbank eller lämnat dina uppgifter till vår samarbetspartner för fakturabetalning. Väljer du att betala med Swish så behandlar vi din order efter att du betalat enligt instruktionerna i bekräftelsemailet. När allt är packat och klart hos oss på Glada Apan får du ett nytt mejl med information om att ditt paket eller brev är på väg till dig. Via det mobilnummer du lämnat till oss i kassan får du även ett SMS när paketet kan hämtas ut på Posten eller hos ditt DHL-ombud. Glada Apan Leksaksaffär ingår endast avtal med myndig person, alternativt omyndig person med målsmans tillstånd.
Frakt och leverans
Glada Apan har fri frakt på alla ordrar över 500 kr, i övrigt kostar frakten bara 59 kr, leveranser utanför Sverige debiteras i enlighet med transportörens senast gällande prislista. Leveranstiden är normalt ca. 2-4 arbetsdagar på lagerförda varor. Under högsäsong, t.ex. dagarna före julafton och under sommaren (juli-augusti) kan det ta längre tid. Beställningar som görs efter kontorstid eller helger och röda dagar/helgdagar lämnas som tidigast till Posten nästkommande vardag för leverans som tidigast till dig nästkommande vardag. Så snart du fått avi till ditt paket måste du hämta ut det inom 14 dagar men gärna innan. Efter dessa dagar går paketet automatiskt tillbaka till oss på Glada Apan och du får valet att köpa en frakt tillbaka till dig eller häva ditt köp. Frakavgift två gäller oavsett om du första gången handlat mot fri frakt.
Priser
Alla priser vi skriver ut på Glada Apans Leksaksaffär är i svenska kronor med moms inkluderat.
Betalning mot Faktura för förskola, skola, kommun, företag etc - 39 kr i fakturaavgift
Betalning mot faktura gäller inte för privatpersoner.
Betala 20 dagar efter leverans. I kassans fält ”Kommentarer / Önskemål” fyller du i namn på företaget, organisationsnummer, fakturaadress och eventuell märkning på fakturan. Skriv även om du önskar fakturan per post eller via mejl. Vart paketet ska skickas, vad du heter som beställer, ditt mobilnummer för avi till paketet skriver du som vanligt under rubriken ”Ny kund" i kassan. Vi förbehåller oss rätten att utföra kreditprövning och förskottsbetalning.
Information om ångerrätt
Enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att du skall kunna nyttja din ångerrätt måste du returnera varan till oss. Vid nyttjande av ångerrätten är det du som kund som står för returkostnaden. Om saken du köpt av oss kvalitet har påverkats till följd av att hur saken hanterats, testats eller använts kan ett avdrag på återbetalningen ske motsvarande varans värdeminskning.
Reklamation
Skulle du mot förmodan få en vara med något fel så kommer vi göra vårt bästa för att hjälpa dig så fort som möjligt. Kontakta oss via per mejl kundservice@gladaapan.se och uppge ditt beställningsnummer, kvitto- eller fakturanummer och vad som inte känns bra med din nya produkt. Om möjligt bifoga gärna en bild. Vi svarar dig så snart vi kan och ger vidare instruktioner om hur du returnerar din vara och får en ny eller pengarna tillbaka efter retur. Reklamationer gäller endast rena produktfel och inte fel orsakade av normalt slitage, handhavandefel eller att produkten blivit föråldrad. Hos oss har du 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen.
Skador på paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till de som levererat ditt paket. Glada Apan levererar de flesta av sina paket med Posten och DHL. Det är till dem som du gör din eventuella skadeanmälan. Hämta inte ut eller öppna ett skadat paket! Om eventuell tvist med Posten eller DHL inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av de paket som inte automatiskt levereras hem i din brevlåda eller övrig kommunikation som rör din order, inget annat.
Nyhetsbrev
Om du i kassan vid ditt köp väljer att Glada Apan gärna får skicka mysiga brev till dig ibland så kan det då och då dyka upp ett mejl eller t om ett fysiskt brev i din brevlåda. Vill du inte få dem längre så kontaktar du bara oss eller klickar på avprenumerera i mejlutskicket.
Eventuell fel produktinformation
Skulle vi råka ha uppgivit felaktigheter i t.ex. pris, leveranstid, produkttext eller liknande förbehåller vi oss rätten att korrigera detta vid genomgång av din order. Om du som kund inte godkänner vår korrigering får du självklart välja att avboka din order, detta självklart utan kostnad.
Kakor
gladaapan.se använder cookies för att komma ihåg dina inställningar när du besöker sidan och för att webshoppen ska fungera på rätt sätt. Inget annat.
GDPR / Glada Apans Integritetspolicy
Datasekretess är mycket viktigt för oss på Glada Apan och vi vill vara öppna med vår hantering av dina personuppgifter. Av den anledningen har vi skapat en policy som fastställer hur dina personuppgifter ska bearbetas och skyddas.
1. Registeransvarig för dina personuppgifter
Glada Apan Leksaksaffär är ett registrerat varumärke ® som ägs och drivs av JUmF AB (org nr. 559230-1864) tillika registeransvarig för dina personuppgifter som du skickar till oss och ansvarar för dina personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddsbestämmelser.
2. Vem och vilka har tillgång till dina uppgifter
När du handlar av Glada Apan Leksaksaffär behöver vi ditt namn och din adress för att kunna skicka din vara. Din mejladress använder vi för att kommunicera med dig kring din order. Ditt mobilnummer använder vi för att avisera vissa av våra större paket (avi till paketet). Om du väljer att ta emot våra nyhetsbrev (ett val i kassan) så kan du få mejl (via Mailchimp) eller papperspost av oss ibland. Du har så klart rätt att neka till direktmarknadsföring. Det gör du i kassan eller om du skapat ett konto hos oss och ändrar dina inställningar för detta. Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i GDPR.
3. Glada Apan har rutiner för hanteirng av data i enlighet med GDPR.
Ingen av din data lämnar vår e-handel längre än till våra samarbetspartners som möjliggör att du kan handla i vår e-handel. SEB hanterar Swish åt oss, Fortnox bokför all vår försäljning (enligt bokföringslagen) Samtliga ovan aktörer agerar dokumenterat i enlighet med GDPR. Slutligen använder även PostNord, DHL och i vissa fall även Schenker ditt namn, adress och ibland ditt mobilnummer för att kunna skicka ditt paket. Vi vidarebefordrar, säljer eller byter aldrig dina data för marknadsföringsändamål etc.
4. Vad har Glada Apan för persondata om mig och kan jag be att få den raderad?
Du kan när som helst be oss om ett registerutdrag per mejl eller att t o m be oss att ta bort de delar som inte lyder under bokföringslagen för försäljning inom Sverige. Dock raderar vi inga uppgifter om du har en pågående order, ett ärende hos vår kundservice, en obetald order eller misstänks ha försökt missbrukat våra tjänster de senaste tre åren. Du har även rätt till dataportabilitet och att be oss om rättelse av dina personuppgifter om de är felaktiga.
5. Kan Glada Apan uppdatera sin policy ang integritet
Ja, vi kan ibland behöva uppdatera vår policy beträffande integritet. Den senaste versionen av vår integritetspolicy finns alltid här på www.gladaapan.se och vi hör av oss till dig om eventuella större förändringar i vår integritetspolicy, exempelvis syftet med användningen av dina personuppgifter eller dina rättigheter.
6. Kontakta oss med ev frågor om vår integritetspolicy
Du kan när som helst ställa frågor till oss om hur vi hantera din persondata på kundservice@gladaapan.se vi besvarar ditt mejl som senast inom 30 dagar.